CONSULTA PÚBLICA PER LA REDACCIÓ DEL PROJECTE D’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DELS PREUS PÚBLICS PER L'ÚS DELS ESPAIS MUNICIPALS A L'ATENEU DE GUISSONA
#consultapublica Regulació preus ús Ateneu
Fases del procés
-
109-11-2022 - 12-12-2022
CONSULTA PÚBLICA PER LA REDACCIÓ DEL PROJECTE D’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DELS PREUS PÚBLICS PER L'ÚS DELS ESPAIS MUNICIPALS A L'ATENEU DE GUISSONA
Atesa l'oportunitat de procedir a l'elaboració i l'aprovació de l'Ordenança fiscal reguladora dels preus públics per l'ús dels espais municipals a l'Ateneu de Guissona en els termes de l'article 15.1 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora. de les Hisendes Locals.
Amb l'objectiu de garantir la participació dels ciutadans en el procediment d'elaboració de normes amb rang reglamentari, i en compliment del que disposa l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions. Públiques -LPACAP-, amb caràcter previ a l'elaboració de l'Ordenança, se substància una consulta pública prèvia per demanar l'opinió dels ciutadans i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectats per aquesta, sobre una sèrie d'aspectes com són els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, la necessitat i l'oportunitat de la seva aprovació, els objectius de la norma i les possibles solucions alternatives regulatòries i no regulatòries.
Com a conseqüència, es sotmet a consulta pública prèvia a l’elaboració de l’Ordenança Fiscal reguladora dels preus públics per l'ús dels espais municipals a l'Ateneu de Guissona.
MEMÒRIA
Antecedents
En 26 de juny de 2009 es va formalitzar Escriptura de Permuta entre l’Associació cultural de l’Ateneu de Guissona i l’Ajuntament de Guissona, atorgada davant del Notari de Cervera, Sr. Jordi Josep Fugardo Pelliser per la qual l’Associació transmetia en permuta la propietat de tota la finca corresponent a l’immoble situat en el carrer Bisbal, número 45, amb façana en la confluència d’aquest carrer amb la via Raval Bisbal número 1, amb la finalitat que l’Ajuntament portés a terme el projecte de rehabilitació i reforma i de la propietat de determinades sales futures dependències de l’immoble un cop executada per part de la Corporació municipal el projecte de reforma integral del mateix.
En aquest context, i en previsió de la finalització en un breu termini de les obres de l’última fase del projecte de reforma, és necessari l’aprovació dels preus públics per l’ús dels equipaments municipals de què disposarà l’Ajuntament de Guissona en l’edifici de l’Ateneu, que restaran destinades a la promoció de les activitats relacionades amb les arts escèniques i el cinema, així com socials, infantils, ètniques, musicals, educatives i esdeveniments d’entitats de diferent tipologia; totes compreses en el marc d’ús cultural.
Problemes a resoldre amb la iniciativa
La nova ordenança fiscal ha de resoldre el buit normatiu que actualment es produiria sobre l’estipulació dels preus públics per l’ús dels espais de l’equipament municipal.
La necessitat i oportunitat de la seva aprovació
És necessari l’elaboració d’una Ordenança Fiscal que fixi els preus públics adequats per a la utilització de les estructures i recursos de l’equipament, potenciant al màxim el seu caràcter públic i obert.
Els objectius de la norma
L’objectiu bàsic de l’Ordenança reguladora dels preus públics per l'ús dels espais municipals a l'Ateneu de Guissona és aconseguir un marc de normes per tal que aquests siguin usats pels usuaris/àries de les activitats culturals que s’hi duguin a terme, tant organitzades des de l’Ajuntament com des de la comissió de gestió i seguiment o la comissió artística del Teatre municipal Ateneu, formades ambdues per part de l’Associació cultural Ateneu de Guissona i l’Ajuntament de Guissona; així com també l’ús que se’n pugui dur a terme per part de les entitats socio-culturals en el marc de l’organització d’esdeveniment propis.
Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores
La solució únicament pot ésser l’aprovació, per l’òrgan competent, de la corresponent ordenança fiscal, doncs conforme l’article 52.d) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC) els Ajuntaments són competents per aprovar les seves pròpies ordenances.
Durant el termini dels vint dies (art. 83.2 LPACAP) següents a la publicació del present Edicte al lloc web municipal, els ciutadans, organitzacions i associacions que així ho considerin, podran fer arribar les seves opinions a través de la bústia de correu electrònic següent : ajuntament@guissona.cat.